ALGEMENE HUURVOORWAARDEN VOOR DE GÎTES MYOSOTIS INDIGO EN ROYAL BLUE.

1. Bij het boeken bevestigt de klant, door op 'Accepteren' te klikken, dat hij of zij ten minste 18 jaar oud is, de gebruiksvoorwaarden met alle clausules heeft gelezen, uiterlijk bij het betalen van de aanbetaling of het betrekken van de gîte, en dat hij of zij akkoord gaat met de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens in het kader van het beheer van onze gîtes (zie ons privacybeleid). De klant bevestigt tevens dat hij of zij het post-Covid 19 gezondheidsprotocol dat in onze accommodaties wordt toegepast, heeft gelezen en zich aan de instructies ervan houdt.
De eigenaren, Béatrice en Alin Collard, hebben strenge maatregelen genomen om de verspreiding van Covid19 tegen te gaan.
Ondanks alle zorg die we besteden aan de bestrijding van het virus, kunnen onze gastheren niet aansprakelijk worden gesteld voor een mogelijke besmetting buiten hun controle. Lees hieronder het post-Covid-19 gezondheidsprotocol voor de gîtes of bezoek: https://www.les-myosotis.be
Wij vragen u de gezondheidsvoorschriften ter voorkoming van Covid-19 te respecteren, zodat wij toekomstige gasten op dezelfde manier en met een gerust hart kunnen ontvangen.
Door te reserveren en te verblijven bij Gîtes les Myosotis, gelegen op 12, Place de la Mairie in 6640 Morhet, gaat u akkoord met ONZE ALGEMENE HUURVOORWAARDEN en verbindt u zich ertoe deze na te leven .
Deze voorschriften zijn essentieel voor de goede werking van onze logies en in het bijzonder de veiligheidsregels.
Onze verblijven zijn niet toegankelijk voor publiek. Wij nodigen u daarom uit om in een gezellige sfeer en met respect voor ieders privacy te genieten van alle beschikbare leefruimtes.
De eigenaar verklaart dat het gehuurde goed voldoet aan Boek III van de Waalse Toerismewet betreffende de brandveiligheidsnormen voor lokale toeristische accommodaties. Erkenning door de Algemene Commissie voor Toerisme: De verhuurder verklaart dat het gehuurde goed voldoet aan de bepalingen van de Waalse Toerismewet van 1 april 2010.
Dit huis is in de eerste plaats bedoeld voor gezinnen. Groepen van andere aard kunnen echter ook worden geaccepteerd, mits de eigenaar hiermee instemt en de borgsom eventueel wordt verhoogd.
Het organiseren van studentenfeesten, vrijgezellenfeesten en dergelijke feesten is in onze gelegenheden verboden.

2. DOEL
Deze algemene voorwaarden bepalen de rechten en plichten van de partijen in het kader van de reservering op afstand van diensten die door onze vestiging worden aangeboden, waarvan de contactgegevens in dit reserveringsbevestigingsdocument zijn vermeld. Zij regelen alle stappen die nodig zijn voor het boeken en volgen van de reservering tussen de contracterende partijen. De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopvoorwaarden en de verkoopvoorwaarden van het gereserveerde tarief, die toegankelijk zijn via ons boekingsplatform, namelijk Elloha.com. Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alle reserveringen die online via ons boekingsplatform worden afgesloten.

3. RESERVERING
De klant kiest de diensten die op ons boekingsplatform worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die op ons boekingsplatform worden aangeboden en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om met volledige kennis van zaken te kunnen boeken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften; wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. De reservering wordt geacht door de klant te zijn geaccepteerd aan het einde van het reserveringsproces. P

4. RESERVERINGSPROCES
Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is op ons reserveringsplatform. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om, voorafgaand aan elke reservering, de gevraagde informatie op het formulier of de reserveringsaanvraag in te vullen. De klant verklaart de juistheid en juistheid van de verstrekte informatie. Na de definitieve keuze van de te reserveren diensten omvat de reserveringsprocedure met name het invoeren van de bankpas in geval van een garantie- of vooruitbetalingsaanvraag, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden en de verkoopvoorwaarden van het gereserveerde tarief alvorens de reservering te bevestigen en, ten slotte, de validatie van de reservering door de klant.

5.BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
Ons boekingsplatform bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant door onmiddellijk een e-mail te sturen. Bij een online boeking bevat de e-mailbevestiging een samenvatting van het contractaanbod, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, de datum van de boeking, informatie over de klantenservice en het adres van de vestiging van de verkoper waar de klant klachten kan indienen.

6. VERBRUIK VAN DE DIENST
Conform de regelgeving die in bepaalde landen van kracht is, kan de klant bij aankomst worden gevraagd een politieformulier in te vullen. Om dit te doen, wordt de klant gevraagd een identiteitsbewijs te tonen om te controleren of hij/zij het politieformulier al dan niet moet invullen. Elk gedrag dat in strijd is met de goede zeden en de openbare orde, zal ertoe leiden dat de vestiging de klant verzoekt het etablissement te verlaten zonder enige compensatie en/of zonder enige terugbetaling indien er reeds een betaling is verricht. De klant accepteert en stemt ermee in deze regels te respecteren. Indien de klant een van de bepalingen van het huishoudelijk reglement niet naleeft, is de vestiging verplicht de klant te verzoeken het etablissement te verlaten zonder enige compensatie en/of zonder enige terugbetaling indien er reeds een betaling is verricht.

7. VERANTWOORDELIJKHEID
De foto's op ons boekingsplatform zijn niet contractueel bindend. Hoewel we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de foto's, grafische weergaven en teksten ter illustratie van de aangeboden accommodaties een zo accuraat mogelijk beeld geven van de aangeboden diensten, kunnen er verschillen optreden tussen het moment van boeken en de dag waarop de dienst wordt afgenomen. De vestiging kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-uitvoering of de slechte uitvoering van de reservering in geval van overmacht, veroorzaakt door een derde partij of door de klant, met name de onbeschikbaarheid van het internet, de onmogelijkheid om toegang te krijgen tot de website, indringing van buitenaf, computervirussen of in geval van een vooruitbetaling die niet is geautoriseerd door de bank van de kaarthouder. Elke reservering of betaling die onregelmatig, niet-functionerend, onvolledig of frauduleus is om een reden die aan de klant kan worden toegeschreven, leidt tot annulering van de bestelling op kosten van de klant, onverminderd eventuele civielrechtelijke of strafrechtelijke stappen tegen laatstgenoemde.

8. CLAIMS
Klachten met betrekking tot het niet of slecht uitvoeren van de gereserveerde diensten moeten, op straffe van verval, binnen acht dagen na de datum van vertrek uit de accommodatie schriftelijk aan ons worden gemeld.

9. PRIJZEN OF TARIEVEN:
De prijzen voor het boeken van diensten worden vóór en tijdens de boeking aangegeven en zijn inclusief btw. De prijs is inclusief de huur van de accommodatie, waarvan 10% bestemd is voor de huur van meubilair voor het in dit contract vermelde verblijf, evenals de vaste kosten voor water, verwarming en elektriciteit.
Prijzen zijn exclusief :
A. De borgsom of huurgarantie bedraagt € 180,00/gîte : de borgsom dient 14 dagen voor aankomst per bankoverschrijving aan de verhuurder te worden betaald. Bij lastminutereserveringen wordt de borgsom bij aankomst betaald, via Payconiq of contant. Bij langere verblijven (meer dan 21 dagen) wordt de borgsom verhoogd en is een periodieke inspectie van de accommodatie vereist, afhankelijk van de duur van het verblijf. Wij accepteren geen creditcards.
Deze borg wordt op de dag van vertrek of uiterlijk binnen 10 werkdagen na de vertrekdatum aan de huurder terugbetaald, onder aftrek van eventueel geconstateerde schade.
Indien de waarborgsom niet wordt betaald, kan de beheerder van de receptie weigeren de sleutels aan de klant te overhandigen, zonder dat laatstgenoemde aanspraak kan maken op enige schadevergoeding.
Indien het schadebedrag hoger is dan of gelijk is aan het bedrag van de borgsom, stemt de huurder ermee in om bovendien het bedrag te betalen dat de kosten en, indien van toepassing, de kosten met betrekking tot de schade dekt. De huurder stemt er uitdrukkelijk mee in dat de borgsom pas wordt terugbetaald wanneer er tussen de huurder en de verhuurder overeenstemming is bereikt over de verdeling van de eventuele huurschade en de in het vorige lid bedoelde lasten en kosten, of, bij gebreke van overeenstemming, wanneer er een onherroepelijke rechterlijke uitspraak met kracht van gewijsde is gewezen.De borg (€ 180,00/gîte) is bedoeld ter dekking van eventuele schulden die de huurder bij teruggave van de woning nog aan de verhuurder verschuldigd is. In geval van een geschil kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de borg inhouden totdat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgesteld. Indien blijkt dat de huurder niet aansprakelijk is voor de geclaimde bedragen en de borg geheel of gedeeltelijk moet worden terugbetaald, is de verhuurder over het uiteindelijk terugbetaalde bedrag wettelijke rente verschuldigd.
B. De verplichte eindschoonmaakkosten van € 65,00/gîte.
C. Beddengoed en badlinnen dienen door de huurder zelf te worden meegebracht of tegen een toeslag te worden gehuurd (opties).
D. Toeristenbelasting van € 1/nacht/persoon
E. De ter plaatse verbruikte zakken pellets worden bij vertrek na verbruik gefactureerd tegen de marktprijs.
Soms zijn er op ons platform lagere tarieven beschikbaar op bepaalde data voor een bepaald verblijf, product of dienst. Deze lagere tarieven kunnen echter onderhevig zijn aan specifieke voorwaarden en beperkingen, waaronder annulerings- en niet-restitutievoorwaarden. Lees de relevante product-, service- of reserveringsinformatie zorgvuldig door voordat u reserveert.
De prijzen worden aan de klant bevestigd in het bedrag inclusief btw, in de commerciële valuta van de accommodatie, en zijn alleen geldig voor de op het boekingsplatform aangegeven periode. Indien de afschrijving in de accommodatie plaatsvindt in een andere valuta dan die bevestigd op de boeking, zijn de wisselkosten voor rekening van de klant. Alle boekingen, ongeacht de herkomst, dienen te worden betaald in de lokale valuta van de accommodatie, tenzij anders aangegeven op de website. Tenzij anders vermeld op het boekingsplatform, zijn aanvullende diensten niet bij de prijs inbegrepen. Belastingen (lokale belastingen, toeristenbelasting, enz.), indien van toepassing en vermeld op de tarievenpagina, dienen rechtstreeks ter plaatse aan de accommodatie te worden betaald, contant (in euro's). Eventuele wijzigingen of invoeringen van nieuwe wettelijke of reglementaire belastingen die door de bevoegde autoriteiten worden opgelegd, worden automatisch doorberekend in de prijzen die op de factuurdatum worden vermeld.

10. VOORUITBETALING - BETALING - NO SHOW - BELANGRIJKE INFORMATIE : Voor reserveringen die meer dan 30 dagen voor aankomst worden gemaakt, is een aanbetaling van 30% van het verblijfsbedrag vereist bij reservering. Het resterende bedrag dient uiterlijk 30 dagen voor aanvang van het verblijf te worden betaald via bankoverschrijving of aanbetaling. Voor reserveringen die minder dan 30 dagen voor aankomst worden gemaakt, is het volledige verblijf vereist bij reservering via bankoverschrijving of aanbetaling.
De klant verstrekt zijn bankgegevens als garantie voor de reservering, behoudens bijzondere voorwaarden of tarieven, per creditcard of privé-bankkaart (Visa, Mastercard, American Express, Diners Club, enz., afhankelijk van de mogelijkheden die het reserveringsplatform van de accommodatie biedt) door in de daarvoor bestemde zone (beveiligde toegang door SSL-codering) het kaartnummer, zonder spaties tussen de cijfers, en de vervaldatum (er wordt gespecificeerd dat de gebruikte bankkaart geldig moet zijn op het moment van gebruik van de dienst) en het visuele cryptogram in te vullen. Hij dient zich bij de accommodatie te melden met de bankkaart die is gebruikt om de reservering te garanderen. De betaling wordt tijdens het verblijf in de accommodatie gedebiteerd, behoudens bijzondere voorwaarden of tarieven waarbij de gedeeltelijke of volledige debitering van de betaling plaatsvindt op het moment van de reservering. Deze vooruitbetaling wordt een aanbetaling genoemd. In geval van no-show (reservering niet geannuleerd - klant niet aanwezig) voor een reservering gegarandeerd met een creditcard, zal de vestiging de klant, als vaste schadevergoeding, het bedrag afschrijven dat vermeld staat in de algemene verkoopvoorwaarden. Onze vestiging heeft gekozen voor elloha.com/stripe.com om online betalingen met creditcard te beveiligen. De geldigheid van de betaalkaart van de klant wordt geverifieerd door stripe.com. De betaalkaart kan om verschillende redenen worden geweigerd: gestolen kaart, geblokkeerde kaart, limiet bereikt, invoerfout... In geval van een probleem moet de klant contact opnemen met zijn bank en de vestiging om zijn reservering en betaalmethode te bevestigen. In het geval van een tarief waarvoor online vooruitbetaling vereist is, wordt het vooruitbetaalde bedrag, de aanbetaling, bij de reservering afgeschreven.

11. TE LAAT BETALEN
Voor elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en dat niet tien dagen na de vervaldatum is betaald, geldt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een rente van 1% per maand ten gunste van de verhuurder, te rekenen vanaf de vervaldatum. De rente van een begonnen maand geldt voor de gehele maand.
Als u uw reservering wilt bekijken, wijzigen of annuleren, raadpleeg dan uw bevestigingsmail en volg de instructies daarin. Houd er rekening mee dat er bij annulering kosten in rekening kunnen worden gebracht, conform het annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showbeleid, en dat (vooruit)betaalde bedragen mogelijk niet worden terugbetaald. Wij adviseren u om dit annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showbeleid zorgvuldig te lezen voordat u reserveert en eventuele aankomende betalingen binnen de afgesproken termijn te voldoen. In geval van late aankomst op de incheckdag of aankomst die wordt uitgesteld tot de volgende dag, dient u ons (tijdig/direct) te informeren, zodat wij hiervan op de hoogte zijn en uw reservering niet annuleren of kosten in rekening brengen voor een no-show.

12. RESPECT VOOR PRIVACY
De klant wordt op elk formulier voor het verzamelen van persoonsgegevens door een asterisk geïnformeerd over het verplichte of optionele karakter van de antwoorden. De verwerkte informatie is bestemd voor de instelling, elloha.com, haar entiteiten, haar partners en haar dienstverleners (en met name aanbieders van onlinebetalingen). De klant geeft elloha.com toestemming om zijn persoonsgegevens aan derden te verstrekken, op voorwaarde dat deze verstrekking verenigbaar is met de uitvoering van de activiteiten die elloha.com uitvoert onder deze algemene voorwaarden en in het kader van het Klanthandvest voor de bescherming van persoonsgegevens. Met name bij onlinebetalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsaanbieder stripe.com worden doorgegeven aan de bank van de instelling, ter uitvoering van het reserveringscontract. De klant wordt ervan op de hoogte gesteld dat deze gegevensoverdracht kan plaatsvinden in het buitenland, waar persoonsgegevens niet adequaat worden beschermd in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De klant stemt echter in met deze overdracht, die noodzakelijk is voor de uitvoering van zijn reservering. Constellation SAS / Stripe.com heeft zich er in hun professionele hoedanigheid jegens de instelling toe verbonden alle veiligheidsmaatregelen te nemen en de vertrouwelijkheid van de gegevens te respecteren voor deze gegevensoverdrachten.

13. TOEKOMSTIGE CORRESPONDENTIE
Als u een reservering maakt, gaat u ermee akkoord dat wij u vóór uw aankomstdatum bij de accommodatie een e-mail sturen met informatie over uw bestemming en aanbiedingen die relevant zijn voor uw verblijf (inclusief aanbiedingen van onze partners, als u akkoord bent gegaan met deze te ontvangen). Wij sturen u mogelijk ook een e-mail na afloop van uw verblijf bij de accommodatie, waarin u wordt uitgenodigd onze vragenlijst voor gastfeedback in te vullen.

14. BEWIJSOVEREENKOMST
Het invoeren van de vereiste bankgegevens, evenals het accepteren van deze algemene voorwaarden en de boekingsvoucher of -aanvraag, vormt een elektronische handtekening die tussen partijen dezelfde waarde heeft als een handgeschreven handtekening. De geautomatiseerde gegevens die in de computersystemen van elloha.com worden opgeslagen, worden bewaard onder redelijke beveiliging en worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen partijen. De klant wordt geïnformeerd dat zijn of haar IP-adres wordt geregistreerd op het moment van de boeking.

15. OVERMACHT
Onder overmacht wordt verstaan elke gebeurtenis van buitenaf, die onvoorzienbaar en onoverkomelijk is en die de klant of de onderneming verhindert de verplichtingen uit de overeenkomst geheel of gedeeltelijk na te komen. Overmacht of toevallige gebeurtenissen worden doorgaans erkend door de rechtspraak van de Belgische hoven en rechtbanken. Geen van beide partijen is jegens de andere partij aansprakelijk voor het niet nakomen van haar verplichtingen als gevolg van overmacht. Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat overmacht de nakoming van de wederzijdse verplichtingen van de partijen opschort en dat elke partij de daaruit voortvloeiende kosten draagt.

16. GEHEEL
Deze algemene verkoopvoorwaarden, de verkoopvoorwaarden voor het door de klant geboekte tarief en de reserveringsvoucher of -aanvraag drukken alle verplichtingen van de partijen uit. Algemene of specifieke voorwaarden die door de klant zijn meegedeeld, kunnen niet in deze algemene voorwaarden worden opgenomen. De documenten die de contractuele verbintenissen tussen partijen vormen, zijn, in afnemende volgorde van prioriteit, de reserveringsvoucher of -aanvraag (inclusief de specifieke voorwaarden van het geboekte tarief) en deze algemene voorwaarden. In geval van tegenstrijdigheid tussen het boekingsformulier en de algemene voorwaarden, zijn de bepalingen in het boekingsformulier uitsluitend van toepassing op de betreffende verplichting. Deze algemene voorwaarden voor online verkoop kunnen te allen tijde door de vestiging worden gewijzigd en/of aangevuld. In dat geval zal de vestiging de nieuwe versie van de algemene voorwaarden voor online verkoop online publiceren. Zodra deze online is geplaatst, is de nieuwe versie van de algemene voorwaarden voor online verkoop automatisch van toepassing op alle klanten.

17. GEBRUIK VAN GEHUURDE WONING
De huurder gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming en met de vereiste zorgvuldigheid. Hij is verplicht de maximaal toegestane capaciteit te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van deze overeenkomst, op kosten van de huurder, waarbij de huurprijs definitief door de verhuurder wordt verworven. Een klant die voor een bepaalde periode bij een verhuurder reserveert, kan onder geen enkele omstandigheid aanspraak maken op een verblijf in de accommodatie na de overeengekomen periode. Overdracht of onderverhuur is verboden.

18. Aankomst-/vertrektijden
- Aankomsttijd: tussen 17.00 en 21.00 uur
De huurder dient de eigenaar zo spoedig mogelijk te informeren over zijn aankomst- en vertrektijden. Hij dient aan te komen op de in dit contract vermelde dag en tijd. Bij een late of vertraagde aankomst dient de huurder de eigenaar van de accommodatie hiervan op de hoogte te stellen.
- Vertrektijd: vóór 10:00 uur.
Wij verzoeken u de in het contract vermelde vertrektijd te respecteren. Houd er rekening mee dat u de accommodatie dient op te ruimen vóór het aangegeven vertrekuur.

19. SLEUTELOVERDRACHT
De sleutels van het vakantiehuis worden uitsluitend overhandigd aan de persoon die het contract heeft ondertekend. Bij deze gelegenheid maakt ze kennis met de veiligheidsregels, de werking van de verschillende apparaten (vaatwasser, oven, enz.) en maken we een inventaris van de gîte. De persoon op wiens naam het huurcontract voor de gîte is opgesteld, is verplicht de onderstaande regels toe te passen en te handhaven.

20. INVENTARISATIE VAN DE LOCATIES — Inventaris van meubilair en apparatuur
Aan het begin en einde van het verblijf wordt een inventarislijst van de uitrusting van de gehuurde accommodatie opgemaakt. Deze inventarislijst dient door beide partijen te worden ondertekend ter staving van de staat van de gehuurde accommodatie en de uitrusting. De huurder dient de accommodatie in dezelfde staat terug te geven als waarin hij deze heeft ontvangen. De huurder is aansprakelijk voor verlies of schade.

21. GEBRUIK VAN DE RUIMTE EN DE OMGEVING
De huurder dient het rustige karakter van de gehuurde ruimte te respecteren en de ruimte te gebruiken overeenkomstig de bestemming ervan. De huurder verbindt zich ertoe zich met respect te gedragen ten opzichte van de bewoners en de omgeving in het algemeen: fauna, flora, diverse apparatuur, enz. en de avondklok vanaf 22.00 uur in acht te nemen.
Het geluidsniveau binnen en buiten het gebouw moet tot een minimum beperkt worden om de rust in de buurt te waarborgen. De huurder is verantwoordelijk voor het beheersen van eventuele overlast die door zijn/haar huur in de omgeving van de gîte wordt veroorzaakt. In geval van een geschil of klacht behoudt de eigenaar zich het recht voor om storende elementen uit de gîte te weren.

22. BEDDENGOED: Het huisje wordt verhuurd inclusief beddengoed (boxsprings en matrassen), dekbedden, kussens, alles conform de verstrekte inventaris. Elk matras is voorzien van een matrasbeschermer en een uittrekbare hoes die bij vertrek altijd op zijn plaats moet blijven (behalve in geval van een ongeluk, wanneer het gewassen moet worden). Elk kussen is voorzien van een hoes en een waterdichte hoes die bij vertrek altijd op zijn plaats moet blijven. (Behalve in het geval van een ongelukje waarbij het gewassen moet worden).

23. BEDDENGOED :
Slapen op de matrasbeschermers zonder bedlinnen is niet toegestaan; wij danken u voor uw begrip hiervoor. De informatie over het verplicht mee te nemen bedlinnen is bij boeking verstrekt en/of kan op voorafgaand verzoek tegen een meerprijs worden gehuurd.
De klant is verplicht dit huishoudlinnen mee te nemen. De klant is tevens verplicht de matrassen te bedekken met een hoes of laken.
Het gebruik van slaapzakken is niet toegestaan.
Indien dit niet gebeurt, is de eigenaar gerechtigd om de kosten voor het reinigen van de matrassen en alle overige beddengoed die ter beschikking van de klant zijn gesteld, van de borg af te trekken.
Praktische details van beddengoed
U moet elk bed voorzien van een hoeslaken dat de matras van een tweepersoonsbed van 160 x 200 x 25 en een eenpersoonsbed van 90 x 200 x 25 bedekt, een dekbedovertrek dat het dekbed van een tweepersoonsbed van 240 x 220 bedekt enEenpersoonsbed (150 x 200), 1 of 2 kussenslopen, afhankelijk van het bed. Huuropties zijn beschikbaar tegen een toeslag op aanvraag.
Als blijkt dat het dekbed als bed wordt gebruikt zonder de meegeleverde hoes, wordt er € 20 extra in rekening gebracht voor het reinigen van elk dekbed. Grote vlekken zijn voor rekening van de klant.
Indien er beddengoed is verstrekt voor verhuur: uw bedden zijn opgemaakt bij aankomst, maar u wordt verzocht deze bij vertrek af te maken en het beddengoed in de daarvoor bestemde tas te doen. Daar wordt het 24 uur in quarantaine geplaatst voordat het wordt behandeld, gecontroleerd op het aantal verstrekte stukken en gewassen op 60°. Indien er een artikel ontbreekt, wordt dit in mindering gebracht op de huurwaarborg.

24. BADLINNEN
U dient zelf badlinnen mee te nemen, of u kunt badlinnen huren tegen een toeslag als u dit vooraf aanvraagt.
Indien u het badlinnen ter beschikking stelt, dient u het bij vertrek in een daarvoor bestemde tas terug te geven. Het wordt 24 uur in quarantaine geplaatst voordat het wordt behandeld, gecontroleerd op het aantal verstrekte artikelen en gewassen op 60°. Indien er een artikel ontbreekt, wordt dit ingehouden op de huurwaarborg.

25. KLEINE APPARATUUR DIE DOOR DE HUURDER TER BESCHIKKING WORDT GESTELD
Het vakantiehuis wordt verhuurd inclusief keukenapparatuur en servies, conform de aanwezige inventarislijst.
U moet het volgende meenemen: theedoeken, vuilniszakken van 25 liter, koffiefilters, sponzen en afwasmiddel, vaatwastabletten, papieren handdoeken, toiletpapier en uw wasbare of wegwerpmaskers.

26. VEILIGHEIDSNORMEN
De logiesaccommodaties zijn onderworpen aan de normen en voorschriften die gelden voor gelegenheden die toegankelijk zijn voor het publiek. U dient rekening te houden met de capaciteit van elke gîte, die maximaal 6 personen en 1 baby bedraagt. De beddenverdeling in de kamers mag niet worden gewijzigd en het is ten strengste verboden om extra bedden te plaatsen.
Nooduitgangen blijven vrij.
Er mogen geen kookapparaten in de keuken worden geplaatst, het gebruik van frituurpannen en fondue-apparatuur is verboden in onze verblijven en er mogen geen extra verwarmingsapparaten in de slaapkamers worden geplaatst.
Indien de verhuurder tijdens de huurperiode constateert dat de huurder deze regels overtreedt, behoudt hij zich het recht voor om het verblijf van de betrokken personen te onderbreken door het pand te verlaten, zonder enige vorm van boete. In geval van een klacht zijn de strafrechtelijke en civielrechtelijke gevolgen uitsluitend voor rekening van de huurder.

27. BRANDVEILIGHEID
De lodges zijn uitgerust met een branddetectiesysteem dat bij rookontwikkeling of abnormaal hoge temperaturen een alarm activeert. Dit systeem mag op geen enkele wijze worden uitgeschakeld. De huurder dient de gasten, en in het bijzonder de ouders van kinderen, te informeren dat het gebruik van handmatige alarmknoppen in de gemeenschappelijke ruimtes zonder geldige reden het hoorbare alarm in werking stelt en dientengevolge de onmiddellijke ontruiming van het pand tot gevolg heeft.
Er is een brandblusser aanwezig in de lobby van de Indigo Lodge en in de woonkamer van de Royal Blue Lodge. Schade aan apparatuur of gebruik buiten de brandveiligheidsprocedures wordt geregistreerd. De huurder is verantwoordelijk voor de kosten van het blussen van de brand.
Procedure bij brandalarm :
1) Verlaat de accommodatie onmiddellijk via de toegangsdeuren.
2) Bel de eigenaar op +3261266595 of +32494844481 en/of de brandweer op 112 indien nodig.
3) Verzamel buiten op de parkeerplaats.
4) Zorg ervoor dat iedereen weg is. Tel de gasten.
5) Gebruik de brandblussers die in elke lodge beschikbaar zijn.

28. NIET ROKEN
De gast stemt ermee in het rookverbod in de vakantiewoning te respecteren en ervoor te zorgen dat dit door alle personen die in de vakantiewoning verblijven, wordt nageleefd. Onder het interieur van de vakantiewoning wordt verstaan elke ruimte die door muren, een plafond of een verlaagd plafond van de omgeving is afgesloten. Indien dit rookverbod in de vakantiewoning niet wordt nageleefd, worden schoonmaakkosten of vervanging van met tabak besmette apparatuur in rekening gebracht. (Meubelstoffen (banken, gordijnen, vitrages).

29. DIEREN
Huisdieren zijn toegestaan op voorafgaand verzoek, tegen een toeslag en onder strikte voorwaarden .

Om het comfort en de veiligheid van al onze gasten, zowel mens als dier, te garanderen, vragen wij u om tijdens uw verblijf met uw huisdier de volgende regels in acht te nemen:

  1. Huisdieren toegestaan :
    Per reservering is slechts één huisdier (hond of kat) toegestaan, mits de eigenaar hier vooraf toestemming voor geeft. Gelieve bij het boeken het ras en de grootte van het dier te vermelden.
  2. Gedrag :
    Het dier moet kalm, sociaal en schoon zijn. Elk dier dat agressief of luidruchtig is, kan worden geweigerd.
  3. Schoonheid :
    De eigenaren zijn verplicht de uitwerpselen van hun huisdier in de tuin en rondom de gîte op te ruimen en in de daarvoor bestemde bakken te deponeren.
  4. Hygiëne :
    Huisdieren zijn niet toegestaan op bedden, banken, fauteuils of in badkamers . Zorg voor geschikte slaapplaatsen voor uw huisdier.
  5. Nat weer :
    Bij regen of modderige ondergrond dient uw huisdier goed afgedroogd te zijn voordat hij de gîte betreedt.
    Om de ruimte schoon te houden, verzoeken wij u een geschikte handdoek mee te nemen.
  6. Monitoring :
    Dieren mogen nooit zonder toezicht alleen in de lodge worden gelaten , zelfs niet voor een korte tijd.
  7. Veel voorkomende plaatsen :
    Indien er andere gasten aanwezig zijn, dienen dieren aangelijnd te zijn in de gemeenschappelijke ruimtes en buiten de gîte.
  8. Schade :
    Eventuele schade die door een dier wordt veroorzaakt, is voor rekening van de eigenaar.
  9. Vaccinatie :
    Dieren moeten alle nodige vaccinaties hebben en behandeld zijn tegen parasieten (vlooien, teken, wormen, enz.).

Indien u zich niet aan deze regels houdt, kunnen er extra schoonmaak- of reparatiekosten in rekening worden gebracht.

30.MEUBILAIR - UITRUSTING
De meubels, tafels en stoelen die zich in het huisje bevinden, mogen niet naar buiten worden meegenomen. Hiervoor is tuinmeubilair beschikbaar. Beschadigde of defecte apparatuur dient te worden gemeld; de nieuwwaarde van de apparatuur wordt ingehouden op de borg. In geval van breuk (inclusief serviesgoed) zal de eigenaar de nieuwwaarde van de apparatuur inhouden op de borg.

31. DECORATIE
De huurder mag de inrichting van de accommodatie niet wijzigen. Het is niet toegestaan om bevestigingen in de muren aan te brengen door middel van spijkers, schroeven, punaises, plakband of anderszins.

32. TUINMEUBELEN
Buiten zijn een tafel en stoelen beschikbaar, evenals een parasol in elk huisje. De parasol dient na elk gebruik te worden dichtgeklapt en naar binnen te worden gebracht.
Er zijn ook ligstoelen beschikbaar; berg deze na gebruik op en zorg ervoor dat u de kussens verwijdert bij kans op regen en deze opbergt in de daarvoor bestemde tuinbox. Houd ze in goede staat en bewaar ze schoon op de plek waar u ze aantrof.

33. GEBRUIK VAN DE KEUKEN :
Wij vragen u de volgende bepalingen in acht te nemen:
- Neem alleen gezonde en schone producten mee naar de keuken.
- Bewaar alleen levensmiddelen in de keuken.
- Gebruik keukenapparatuur en servies alleen voor eetdoeleinden en als een verantwoordelijke gezinsman.
- Gebruik de vaatwasser spaarzaam, d.w.z. alleen als deze vol is en op een programma van 60° om de hygiëne te waarborgen.
- Maak aan het einde van uw verblijf alle gebruikte apparatuur, inclusief de oven, kookplaat, koelkast, magnetron, pannen, etc., grondig schoon.
Indien de schoonmaak niet naar behoren wordt uitgevoerd, worden de kosten voor het weer op orde brengen van de woning extra in rekening gebracht tegen een tarief van € 15,00/uur.
- Neem ook al uw eten mee terug en leeg de bakken volgens de richtlijnen voor selectief sorteren.

34. SANITAIRE VOORZIENINGEN
Behalve toiletpapier mag er niets anders door de toiletpot worden gespoeld.
Alle soorten billendoekjes, waaronder luiers, tampons, maandverband en wattenstaafjes, moeten in de daarvoor bestemde vuilnisbakken worden gedeponeerd, die vooraf met vuilniszakken zijn bekleed, en mogen nooit in de toiletpot worden gegooid. Zorg ervoor dat u de vuilnisbakken leegt voordat u vertrekt.
Indien er sprake is van een verstopping van het sanitair, te wijten aan kwade opzet, is de huurder aansprakelijk.

35. VERWARMING/ELEKTRICITEIT/WATER
De kosten zijn in de huurprijs inbegrepen in de vorm van vaste prijzen. Gelieve echter na gebruik ramen en radiatoren te sluiten.
Laat de lichten niet onnodig aan en matig de waterstroom tijdens het douchen.
De vloerverwarming wordt door een externe sensor automatisch op 20° ingesteld. Deze instelling kan onder geen beding worden gewijzigd.
Gebruik van de pelletkachel: volg de instructies die u bij aankomst ontvangt. De pelletzakken worden bij vertrek ter plaatse afgerekend op basis van verbruik en tegen marktprijzen.

36. BARBECUE
Tijdens het droge seizoen is er brandgevaar. Wees voorzichtig met gloeiende barbecue-elementen: zet een gieter met water bij de vuurkorf wanneer deze in gebruik is.
Gebruik de barbecue niet bij winderig weer.

37. INTERNETTOEGANG EN GEBRUIKSBEPERKING
Gasten hebben gratis toegang tot de Wi-Fi-verbinding van de eigenaar zonder dat ze hiervoor een directe vergoeding hoeven te betalen. U stemt ermee in deze verbinding in de toekomst niet meer te gebruiken en de toegangscodes niet aan anderen door te sturen of te communiceren. Toegang is alleen mogelijk in gebieden met wifi-dekking.
U verklaart hierbij dat u de verbinding niet zult gebruiken voor activiteiten of doeleinden die verwerpelijk, immoreel of tot aansprakelijkheid kunnen leiden, in het bijzonder voor het verzenden, ontvangen of raadplegen van inhoud die illegaal is volgens de Belgische wetgeving. In het bijzonder met betrekking tot de regels inzake intellectuele eigendom en cybercriminaliteit. Het gebruik van peer-to-peersoftware is ten strengste verboden. In geval van een geschil of onderzoek kunnen wij uw persoonsgegevens doorgeven aan de bevoegde personen, waarmee u hierbij akkoord gaat.

38. STORING EN STORING
Indien er zich een storing voordoet, neemt u dan contact op met de eigenaar. Deze zal samen met de huurder bepalen wat er moet gebeuren en zijn best doen om de situatie zo snel mogelijk te verhelpen.De huurder mag in geen geval een vergoeding eisen voor herstellingen of het verhelpen van storingen waarvoor hij zelf het initiatief heeft genomen.

39. VERTREKSCHOONMAAK
De schoonmaakkosten worden automatisch aan de klant doorberekend en worden door de eigenaar verzorgd. U dient echter wel voor uw vertrek een aantal maatregelen te nemen, namelijk de zaken weer op orde brengen :
In de keuken:
- Doe de afwas
- Maak de koelkasten leeg, was de binnen- en buitenmuren
- Neem uw ongebruikte voedsel terug
- Maak kookapparatuur, kookplaten, ovens en magnetrons schoon.
- Maak tafels, werkbladen en placemats schoon.
- Berg de apparatuur op in de keuken
- Leeg gebruikte afval en flessen in de daarvoor bestemde containers, en sorteer zorgvuldig.
- Veeg de vloer.
- Hardnekkige vlekken op de vloer (wijn, eten) schoonmaken
In de slaapkamers, badkamers en toiletten:
- Leeg alle vuilnisbakken in badkamers en toiletten en sorteer zorgvuldig.
- Indien wij u beddengoed ter beschikking hebben gesteld, verzoeken wij u de bedden af te halen en de hoeslakens, dekbedovertrekken en kussenslopen in de daarvoor bestemde zak te doen.
- Indien wij u huishoudlinnen ter beschikking hebben gesteld: namelijk badhanddoeken, handdoeken, gastendoekjes, washandjes en keukendoeken in de daarvoor bestemde tas.
Controleer of het aantal lakens en huishoudlinnen dat bij aankomst wordt verstrekt, overeenkomt met het aantal dat bij vertrek wordt verstrekt. Vanwege de pandemie en het mogelijke besmettingsrisico kunnen we vuil linnengoed 24 uur lang niet verwerken vanwege de quarantaine. We kunnen daarom niet controleren hoeveel lakens en linnengoed u bij vertrek retour krijgt. Mocht er tijdens de controle bij de wasserij een artikel ontbreken, dan wordt het bedrag voor het vervangen van dit artikel in mindering gebracht op uw borg.
Buiten:
- Maak de asbakken leeg,
- Maak de barbecue leeg en maak de plek schoon waar u eventueel hebt gebarbecued.
- Veeg indien nodig het terras en ruim papier, sigarettenpeuken en ander afval op in de omgeving.
- Zet de tuinmeubelen, ligstoelen, kussens en parasol terug.

40. PARKEREN
Auto's moeten worden geparkeerd op de parkeerplaatsen tegenover de gîte Royal Blue en links van het gebouw voor de gîte Indigo. Deze parkeerplaatsen worden aangegeven met borden. Zorg ervoor dat de steeg, die een openbare doorgang is, niet wordt geblokkeerd.

41. HUISHOUDELIJK AFVAL - VERPLICHTE AFVALSORTERING
Afval scheiden is verplicht. In elke gîte is een informatieblad met uitleg aanwezig.
Voor de Indigo lodge: in de garage staan twee bakken en sorteerzakken, en twee containers; één voor papier en één voor glas.
Voor de Royal Blue lodge: Buiten, bij de ingang, staan twee bakken en sorteerzakken. In een kleine ruimte in de gîte staan twee containers: één voor papier en één voor glas.

42. VERLIES VAN SLEUTELS
Bij verlies van de sleutels die u bij aankomst krijgt, brengen wij € 25,00 in rekening.

43. VERANTWOORDELIJKHEDEN - VERZEKERINGEN :
De huurder betrekt het gehuurde als een goed huisvader. Hij is verantwoordelijk voor het gehuurde, de apparatuur en het ter beschikking gestelde terrein. Hij vergoedt de verhuurder alle kosten die door zijn toedoen ontstaan en verbindt zich ertoe eventuele schade te melden. Door de accommodatie te huren, is de huurder wettelijk verplicht deze terug te geven in de staat waarin hij deze heeft ontvangen, ook in geval van brand (art. 1732, 1733 en 1735 van het Burgerlijk Wetboek). Indien van toepassing (zie bijzondere clausules), is de huurder gedekt door een GLOBALE BRANDverzekering, zowel voor de huurrisico's (het gebouw) als voor de inboedel (meubilair, enz.) die hem ter beschikking wordt gesteld. Deze risico's kunnen worden gedekt door de "vakantie"-uitbreiding van de BRANDverzekering van de huurder. De huurder wordt geadviseerd contact op te nemen met zijn verzekeraar om zijn contract te controleren.

44. TOEZICHT OP KINDEREN :
Kinderen op het terrein vallen uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van hun ouders. Ouders worden verzocht toezicht te houden op hun kinderen, met name in de speeltuin. Let vooral op het meubilair, de toiletten en het hele gebouw, evenals op tuinmeubilair en buitenspeelgoed.

45. DIEFSTALLEN EN ONGEVALLEN :
De eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid in geval van lichamelijk letsel, diefstal en/of schade aan de eigendommen van de huurder en zijn gasten, met inbegrip van voertuigen die op de parkeerplaats geparkeerd staan.

46. NOODGEVALLEN:
In geval van nood: bel de eigenaren: + 32 494/84.44.81 of + 32 479182685
Bel bij een medisch noodgeval of de brandweer 112.
Bij de ingang van elke gîte vindt u een tabel met alle belangrijke telefoonnummers en adressen in de regio .

47. ANNULERING – VOORTIJDIG VERTREK :
Door een reservering te maken bij een accommodatie, bevestigt u dat u het annulerings- en no-showbeleid van de accommodatie hebt gelezen en geaccepteerd, evenals eventuele aanvullende voorwaarden die van toepassing kunnen zijn op uw reservering of tijdens uw verblijf, inclusief de door de accommodatie geleverde diensten en/of producten. De algemene annulerings- en no-showvoorwaarden die specifiek zijn voor elke accommodatie staan hieronder vermeld; deze worden ook vermeld tijdens het reserveringsproces en in de reserveringsbevestiging. Houd er rekening mee dat u bij sommige tarieven of speciale aanbiedingen de reservering niet kunt annuleren of wijzigen. U wordt daarom verzocht de voorwaarden van onze accommodatie te lezen voordat u reserveert. Reserveringen waarvoor een aanbetaling of vooruitbetaling (geheel of gedeeltelijk) vereist is, kunnen worden geannuleerd (zonder voorafgaande waarschuwing of ingebrekestelling) indien het/de gevraagde bedrag(en) (of het saldo) niet volledig is/zijn ontvangen op de overeengekomen betalingsdatum, conform de betalingsvoorwaarden van de betreffende accommodatie en reservering.
U wordt aansprakelijk gesteld voor te late betalingen, onjuiste bank-, creditcard- of betaalpasgegevens, ongeldige creditcard-/betaalpasgegevens of onvoldoende saldo en u heeft geen recht op restitutie van een vooruitbetaling (niet-restitueerbaar), tenzij anders vermeld in de (vooruit)betalings- en annuleringsvoorwaarden van de accommodatie.
Wilt u uw reservering wijzigen of annuleren? Raadpleeg dan uw bevestigingsmail en volg de instructies daarin. Houd er rekening mee dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht voor annuleringen, conform het annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showbeleid van de accommodatie. (Vooruit)betaalde bedragen worden mogelijk niet terugbetaald. Wij adviseren u om deze annulerings-, (vooruit)betalings- en no-showvoorwaarden zorgvuldig door te lezen voordat u een reservering maakt en eventuele toekomstige betalingen te voldoen binnen de voor de reservering overeengekomen termijn.
De klant kan zijn reservering kosteloos annuleren tot 30 dagen voor aankomst. Bij annulering binnen 30 dagen voor aankomst wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
Indien de annulering te wijten is aan de verhuurder, kan de verhuurder de huurder accommodatie van dezelfde of hogere kwaliteit aanbieden voor de prijs van de reservering. Bij gebreke van een dergelijk aanbod of in geval van weigering door de huurder, is de verhuurder verplicht de huurder de betaalde aanbetaling terug te betalen, evenals het resterende bedrag van de verblijfsprijs indien deze reeds betaald is, en de huurder een schadevergoeding te betalen gelijk aan 20% van de verblijfsprijs. Een schadevergoeding is echter niet verschuldigd in geval van overmacht.
Indien de huurder niet binnen 24 uur na de in het contract vermelde aankomstdatum verschijnt, vervalt het contract. De huursom blijft voor rekening van de verhuurder en de verhuurder mag over zijn eigendommen beschikken.
Het vroegtijdig vertrek van de huurder, ongeacht de reden, geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.

48. SOLIDARITEIT
De verplichtingen uit de huurovereenkomst zijn ondeelbaar en hoofdelijk jegens de huurder, zijn erfgenamen of zijn rechtverkrijgenden, uit welke hoedanigheid dan ook.

49. GESCHILLEN
De eigenaar behoudt zich het absolute recht voor om elk contract te beëindigen, zonder opzegtermijn of schadevergoeding, indien het doel of de oorzaak onverenigbaar blijkt te zijn met de bestemming van het pand. De eigenaar is vrijgesteld van elke aansprakelijkheid voor de gedeeltelijke of volledige uitvoering van het contract als gevolg van een toevallige gebeurtenis veroorzaakt door een derde partij of overmacht (slecht weer, natuurrampen, brand, waterschade, andere calamiteiten of ernstige verboden, aanvallen, administratieve sluiting, enz.). Elke naar behoren gemotiveerde klacht met betrekking tot een verblijf dient aan de eigenaar te worden gericht.
Op deze Algemene Verkoopvoorwaarden is het recht van het land van vestiging van toepassing, onverminderd eventuele dwingende beschermende bepalingen die van toepassing kunnen zijn in het land waar de consument woont.
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, dienen zij hun klachten in bij het secretariaat van Gîtes de Wallonie, dat zal trachten een minnelijke schikking voor te stellen. Bij gebreke hiervan zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar het gebouw zich bevindt, bevoegd.
© Federatie van Gîtes van Wallonië vzw – Prins van Luik, 21/1 – 5100 Namen –
+32 (0) 81 311 800 – https://www.gitesdewallonie.be

Belangrijke informatie en hygiëneregels bij Myosotis Post Covid-19:
Gezondheid en veiligheid : Uw gezondheid blijft onze prioriteit en we nemen de nodige hygiënemaatregelen om u zo veilig mogelijk te ontvangen. Netheid is en blijft altijd onze topprioriteit.Maar het is des te belangrijker omdat we allemaal de verspreiding van Covid-19 willen beperken.
Barrièregebaren: We respecteren de regels van social distancing en verwelkomen u op minimaal 1,50 meter afstand. We dragen een mondkapje en handschoenen om u te verwelkomen. Uw gedesinfecteerde sleutels worden u op een dienblad overhandigd. In elk huisje is een hydroalcoholische geldispenser beschikbaar. U wordt vriendelijk verzocht om uw persoonlijke, wasbare mondkapje mee te nemen.
Aankomst en vertrek : in overleg worden er tijdstippen afgesproken voor uw aankomst (tussen 17.00 en 21.00 uur) en voor uw vertrek (tussen 08.00 en 10.00 uur), om het contact zoveel mogelijk te beperken.
Registratie : Uw contactgegevens worden bij aankomst geregistreerd en 14 dagen na vertrek bewaard om, indien nodig, eventuele latere contactopsporingsactiviteiten door de bevoegde autoriteiten te vergemakkelijken. In overeenstemming met de AVG mogen deze gegevens uitsluitend voor dit doel worden gebruikt; Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Gasten die weigeren, wordt de toegang tot onze accommodatie ontzegd.
Huurwaarborg of borg: wij vermijden contante betalingen, de huurwaarborg van € 180,00/gîte dient u uiterlijk 14 dagen voor aankomst per bankoverschrijving te betalen of bij aankomst via Payconiq. Deze wordt binnen 7 dagen na vertrek per overschrijving teruggestort, na aftrek van de eventuele schade die in de accommodatie wordt geconstateerd.
Bent u een reiziger die mogelijk besmet is met COVID-19 , heeft u last van luchtwegklachten of bent u in de 14 dagen voorafgaand aan uw verblijf in Les Myosotis in contact geweest met iemand die COVID-19 heeft, dan moet u uw verblijf uitstellen.
Indien een persoon bij aankomst gezondheidsproblemen vertoont die kunnen wijzen op COVID-19 , zullen wij hem/haar helaas de toegang tot onze accommodatie moeten weigeren.
Schoonmaak :De schoonmaakoptie is verplicht geworden bij Les Myosotis en wordt automatisch in rekening gebracht. Wij voeren een uitgebreide schoonmaak uit. Woonruimtes, slaapkamers en badkamers worden minimaal 20 minuten gelucht en vervolgens gereinigd met water en zeep. Desinfectie van oppervlakken (tafel, nachtkastje, deurklink, wc-bril, vloer, leuning, kleine apparaten zoals afstandsbediening, broodrooster, soepmixer, enz.) met water met 1% bleekmiddel of een alcoholoplossing van 70%.
Bed- en badlinnen: Wij adviseren u om uw eigen bed- en badlinnen mee te nemen.
Indien inbegrepen in de huurprijs: bij aankomst zijn uw bedden opgemaakt, maar bij vertrek vragen wij u de bedden weer af te maken en het linnengoed in de daarvoor bestemde zak te doen. Wasgoed: het wassen van het linnengoed gebeurt in wasprogramma's op minimaal 60 °C, drogen buiten of in de droger en strijken gebeurt in eigen beheer.
Serviesgoed en bestek : tijdens uw verblijf wordt u gevraagd de vaat in de vaatwasser af te wassen op minimaal 60°.
Documentatie, brochures, boeken, bordspellen, tafeldecoraties en kruidenpotjes zijn op advies van het Ministerie van Volksgezondheid uit onze accommodaties verwijderd. Adressen, informatie en activiteiten in de regio vindt u op: https://www.les-myosotis.be

Onze gasten zijn een integraal onderdeel van ons gezondheidsbeleid : we nemen maximale voorzorgsmaatregelen voor de veiligheid van onze reizigers en vragen van iedereen om ons te helpen een gezonde omgeving te behouden voor u en voor degenen die u zullen volgen.
Deze regels, gebaseerd op de richtlijnen van het Nationaal Bureau voor Gezondheid, kunnen veranderen afhankelijk van de evolutie van de pandemie en we zullen ons eraan moeten houden voor het welzijn van iedereen.

Terwijl we zorgen voor een rustgevende sfeer die bevorderlijk is voor ontspanning, rust en uw welzijn,

Béa en Alin hebben alle nodige maatregelen genomen om de verspreiding van Covid19 tegen te gaan.

Ondanks alle zorg die u besteedt aan het bestrijden van het virus,

kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele besmettingen die buiten hun controle vallen.

Hartelijk dank voor uw medewerking en wij wensen u een prettig verblijf in Les Myosotis.